Förberedelser inför kalas

 
Här är det nu full gång med att förbereda inför stundade kalas som vi ska iväg på. Minsta kusinen Ebba ska idag ha namngivning så om ett par timmar ska vi iväg till Gemla. Ska bli roligt att få träffa dem igen. Det är ju lite styr innan man kommer iväg men igår tänkte jag lite längre och förberedde kläder och paket som jag annars i all hast får ta tag i precis innan. 
 
Fick tänka om lite då det gäller kläder eftersom  de senaste dagarna har varit väldigt varmt och enligt prognosen skulle det vädret hålla i sig över söndagen oxå. Men detta ändrade de på och nu visar det åska regn och 12 grader istället.  Då får man tänka om eftersom  kalaset kommer vara i en lada.  Det får bli långbyxor istället för shorts och klänning. Det blir nog så att regnkläder och stövlar följer med oxå 😊
Så nu ska hundarna rastas och få mat. Hönorna ska släppas ut och utfodras och fåren ska ses till sen ska alla bara duschas och klä på sig. Richard skjutsar Alice till södra vi som ska vara med på ett smålandsläger i fotbollen hela dagen. Sen är vi på väg😀 
 
Ja lite skillnad på vädret mot igår som vi tillbringade ett par timmar vid älmaren. Det blåste och gav lite vågor som killarna älskade vattnet hade 20 grader men jag måste nog säga att jag tyckte det kändes lite kallt. Men mysigt hade vi och jag misstänker att det var sista gången för denna sommar.